Custom Micron SB

Her kan du finde info & sladder om airbrush og kustom verdnen.
Here you can find info & gossip regarding the airbrush and Kustom industry

Redaktør: kimg

Custom Micron SB

Indlægaf Kenneth » fre nov 09, 2012 7:18 pm

Som nogen ved så har jeg lige invisteret i en custom Micron SB

jeg har i forvejen en Kustom Highline, som er kendt ved at have en lidt længere og dermed mere følsom trigger, denne er yderligere modificeret med en fjeder som er blødere og derved giver yderligere kontrol, hvilket lyder fuldstændigt tosset indtil man selv har prøvet det og derfor må tro på det.

nå men jeg tog min Custom Micron ud og prøvede den, først trigger knotrol og dernæst evnen til at sprøjte præcist, man kan sikker tdiskutere måden jeg har valgt at teste den på, men det var min beslutning at gøre det således

billede 1 var mit første forsøg og alle stregerne til højre for var fordi jeg ikke kunne få den til at makke ret.jeg havde rigtig svært ved at finde punktet hvor den begyndte at give maling hvilket rigtig tydeligt ses ved skyggerne ved tænderne
billede 2 var andet forsøg, her ses tydeligt at jeg har skudt mig lidt bedre ind på kontrollen af triggeren og at jeg har fundet punktet hvor den begynder at levere maling.
billede 3 lavede jeg en outline "streg" som lignte spar og så syldte jeg det ud ved hjælp af de teknikker jeg har lært at Daniel Power, kan ikke huske hvad den hedder, kort fortalt sprøjter man skråt på emnet med retning væk fra det som ike skal males og her synes jeg pistolen preformede formidabelt ved pænt at holde sig på indersiden af min outline og give minimalt overspray på den "forkerte" side af outlinen

min konklusion er:
custom micron SB er et godt præsicions værktøj, men jeg kunne godt tænke mig lidt bedre trigger kontrol som på min Kustom Highline
begge pistoler er gode pistoler, men min farvorit er stadig min Kustom Highline.
de har begge kvaliteter og ulemper
har du spørgsmål eller er du uenig så giv gerne lyd, kan være jeg hat taget fejl :wink:
Vedhæftede filer
custom-micron-SB-test.jpg
custom-micron-SB-test.jpg (56.61 KiB) Vist 2789 gange
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Re: Custom Micron SB

Indlægaf MichaelS » fre nov 09, 2012 8:20 pm

Ser sgu godt ud Kenneth.

Teknikken hedder Cut'n Blend!

Ja jeg savner selv lidt en højere trigger, kunne være at man skulle prøve at mod'e den selv.

Den haren fantastisk atomisering og den har det absolut best ved lavt tryk ingen tvivl om det, selv om min er med en .23 nål og ikke en .18 som din.
"If you hear a voice within you say 'you cannot paint,' then by all means paint, and that voice will be silenced."
Vincent Van Gogh
Brugeravatar
MichaelS

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Tilbage til Airbrush snak/Airbrush talk