problemer med forskellige airbrushes

Her kan du finde info & sladder om airbrush og kustom verdnen.
Here you can find info & gossip regarding the airbrush and Kustom industry

Redaktør: kimg

problemer med forskellige airbrushes

Indlægaf Kenneth » tirs jan 01, 2013 3:34 pm

Har i også problemer hvis i skifter mellem airbrushes, jeg købte den den Iwata SB pistol og har ikke malet med andet siden jeg begynde på mit star wars billede.

så her idag ville jeg male lidt og tog min højt elskede Kustom Highline frem, og kunne simpelthen ikke male med den, nu er jeg gået fra det 2 gange og har renset pistolen i ren frustration, jeg har slet ingen kontrol over den synes jeg, faktisk har jeg samme følelse som den dag hvor jeg testede SB mog highlinen og lavede et indlæg, der havde ejg til start ikke styr på sb´en overhovedet......er det normalt eller er det mangel på dygtighed at jeg ikke kan skifte mellem dem.

Har nogen andre erfraing på dette område
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Re: problemer med forskellige airbrushes

Indlægaf Maiken » tirs jan 01, 2013 6:07 pm

Jeg bruger ALDRIG min Infinty 2in1. simpelthen fordi jeg ikke kan finde ud af den efter jeg har fået min Hi-line. Triggeren er så anderledes at jeg ikke kan finde ud af det. Men malings mæssigt har jeg ikke problemer mellem de to.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Re: problemer med forskellige airbrushes

Indlægaf MichaelS » ons jan 02, 2013 10:07 pm

Selvom begge dine pistoler hører til i den lidt dyrere og formodet bedre ende af Iwata skalaen, så er det jo 2 pistoler som jo ikke har meget tilfælles ud over det.

Din Kustum hi-line er med en .3mm nål og dyse og en højere trigger.
Din Custom Micron SB er med en .18mm nål og dyse og normal trigger.

Derudover er der de små justeringer du selv har foretaget på din Kustom HiLine med en blødere fjeder.

Disse ting alene gør dine pistoler meget forskellige at arbejde med og stiller og også forskellige krav til fortyndning af malingen og det tryk du bruger.

Har du forresten lagt mærke til hvor lidt luft der kommer ud af en micron i forhold til en hiline selvom de begge er sat til det samme tryk? Dette faktum alene gør at en Custom Micron er meget forskellig fra andre pistoler både fra Iwata og andre.

Jeg tror ikke det hænger sammen med dygtighed men erfaring og hvornår og til hvad man bruger den ene kontra den anden.

Jeg selv bruger primært min Micron skarpt forfulgt af min HiLine, hvorimod min Infinity 2in1 nok skulle til at finde sig et nyt hjem for hos mig samler den kun støv.
"If you hear a voice within you say 'you cannot paint,' then by all means paint, and that voice will be silenced."
Vincent Van Gogh
Brugeravatar
MichaelS

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Tilbage til Airbrush snak/Airbrush talk