at gå vandbaseret

Her kan du finde info & sladder om airbrush og kustom verdnen.
Here you can find info & gossip regarding the airbrush and Kustom industry

Redaktør: kimg

at gå vandbaseret

Indlægaf rexuz » tirs jan 15, 2013 2:16 pm

og min tanke er den at jeg gerne vil kunne lave så meget som muligt med vandbaseret maling

og derfor er iden at jeg vil bruge
Auto Air´s bace coat

og så vil jeg have noget i stil med Custom Colors 116 AB det er den der har vifte dyse

alt det her er ikke noget der kommer til at ske nu her men noget jeg gå og tænker over og som kommer til at ske hend over det næste år´s tid

grunden til alt det her er at jeg bor i en lejlighed og desvære er nød til at begranse mig hvad plads andgår og nå jeg skal grunde det der skal males er jeg nød til at køre 5 km få at gøre det
da jeg ikke har noget sted lige pt at male med spræ maling

ok det var forhistorien her kommer spørsmålet er der nogen af jer der ved noget om
Auto Air´s bace coat
og om der er nogen der ved noget om Custom Colors 116 AB pistolen ? eller en anden der moske ikke koster så meget ? den skal bare være med vifte dyse og kunne trakkes af en lille kompasser .

jeg håber det står klart nok hvad det er jeg vil .
den pistol jeg skal bruges skal kun være til at grunde med ..
rexuz
Site Admin

Re: at gå vandbaseret

Indlægaf Frederik » fre jan 18, 2013 1:45 am

Du behøver da ikke bruge deres grunder. Du kan bare købe en lille viftepistol som du skriver og "grunde" med hvid el bland en lys grå (hvis der er tidligere farveskift der skal dækkes) - Det er rigeligt fint. Bare husk at du altid i de første par lag kun må støve på. Ikke fuldt lag.
De efterflg lag kan du gå tykkere og tykkere. Husk at det er vigtigt, at køre med en varmepistol så det sætter sig ordentligt, samt tørre med harpiksklud eller give et let lag scotsbrite slibning mellem lagene.
Frederik
se mit galleri på http://www.fl-air.dk
Frederik

Geografisk sted: Hundested, nordsjælland

Indlægaf rexuz » fre jan 18, 2013 2:49 am

Frederik skrev:Du behøver da ikke bruge deres grunder. Du kan bare købe en lille viftepistol som du skriver og "grunde" med hvid el bland en lys grå (hvis der er tidligere farveskift der skal dækkes) - Det er rigeligt fint. Bare husk at du altid i de første par lag kun må støve på. Ikke fuldt lag.
De efterflg lag kan du gå tykkere og tykkere. Husk at det er vigtigt, at køre med en varmepistol så det sætter sig ordentligt, samt tørre med harpiksklud eller give et let lag scotsbrite slibning mellem lagene.
Frederik

ja det er jeg os kommet til at tænke på efterfølgene , og det er nok os det jeg kommer til få som sagt virker det få mig som en go ide at bruge så meget vand baseret maling som muligt :D
virker den form få grunding os vis man skal lave en tank ?

ved det kan bruges på en xbox men den er os så lille at det ikke gør så meget .
men det er vel os godt nok på alt andet

men så skal der jo bare en vifte pistol til . så er det bare lige at finde ud af vilken :D

men tak få dit indput Frederik :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf kimg » fre jan 18, 2013 9:24 pm

Det hele kommer lidt an på, hvad du mener med grunder.
Hvis du skal airbrushe over en eksisterende finish, så er det helt fint med AA eller andet vandbaseret. Skal du male på noget, der er direkte på metal, så skal du bruge noget med rustbeskyttende egenskaber - og så kender jeg ikke noget vandbaseret. Skal du arbejde over ridser og den slags, så skal du bruge en grunder, der indeholder noget filler.

Du kan godt male med vandbaseret på en tank, det vigtige er, at du lukker overfladen med en 2-k lak. Og så er du meget langt fra vandbaseret. 1-k spraylak kan ikke modstå benzin, så det er ikke til så meget...
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf rexuz » fre jan 18, 2013 11:57 pm

kimg skrev:Det hele kommer lidt an på, hvad du mener med grunder.
Hvis du skal airbrushe over en eksisterende finish, så er det helt fint med AA eller andet vandbaseret. Skal du male på noget, der er direkte på metal, så skal du bruge noget med rustbeskyttende egenskaber - og så kender jeg ikke noget vandbaseret. Skal du arbejde over ridser og den slags, så skal du bruge en grunder, der indeholder noget filler.

Du kan godt male med vandbaseret på en tank, det vigtige er, at du lukker overfladen med en 2-k lak. Og så er du meget langt fra vandbaseret. 1-k spraylak kan ikke modstå benzin, så det er ikke til så meget...

hey kimg :D

ja se det hade jeg slet ikke tænkt på og det er en go ting lige at få med .
lige pt er det mest papir plast glasfiber osv og et pc tover i ny og næ så der er ikke så meget der skal som ådan have grunder med fylder i .
men vis jeg ville komme ud få det på et tidspungt er det jo godt at vide hvordan man skal behanle et blankt stykke metal .
jeg er jo os begynder havd sådan noget angår :D

og derfor kommer de mange lidt dumme spørsmål hehe

og hvad klarlak andgår det er jo noget lidt bøvlet noget :( så vis tiden kommer hvor jeg få mulighed få at lave noget støre så få jeg nok en proff til at lave det :)

jeg prøver bare at gøre det hele så nemt som muligt og samtidig få noget godt ud af det :D
rexuz
Site Admin

Tilbage til Airbrush snak/Airbrush talk