hvordan holder du dine pistoler ?

Her kan du finde info & sladder om airbrush og kustom verdnen.
Here you can find info & gossip regarding the airbrush and Kustom industry

Redaktør: kimg

hvordan holder du dine pistoler ?

Indlægaf Kenneth » lør feb 16, 2013 5:06 pm

Jeg renser mine Hver gang jeg har brugt dem, renser dem igennem, har nålen ude og skyller pistolen ud bagfra med en sprøjteflaske, mens jeg holder pistolen på hovedet (ikke SB) for det man man ikke.
først med vand og afslutningsvis med en ½ kop fuld vores rens.

1 gang hver 2-3 måned splitter jeg dem fuldstændigt ad smider dem i ultralydsbad, smører dem op og samler dem igen bagefter.....

Det er min overbevisning at airbrush pistoler er så fin mekanik at de ikke preformer det de kan hvis de ikke er rene og serviceres.

Bare for sjov vedhæfter jeg et stemningsbillede af min Sb i atomer
Vedhæftede filer
rense-custom-micron-SB.jpg
rense-custom-micron-SB.jpg (43.87 KiB) Vist 3294 gange
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Re: hvordan holder du dine pistoler ?

Indlægaf Maiken » lør feb 16, 2013 6:08 pm

Det kommer an på hvilken maling jeg bruger.
Bruger jeg Marissa malingen, så bruger jeg bare vand og pensel til at rengøre med. Tager hverken nål eller noget andet ud.
Bruger jeg Trident, bruger jeg også bare vand, men tager nålen ud og skyller den igennem. og 1 gang om ugen ryger den så også lige i ultralydsrenseren.
Bruger jeg vallejo, bruger jeg vand på samme måde som trident, men kommer den så også lige i ultralydsrenseren bagefter. Den maling er simpelthen så klumpet og størkner så utrolig hårdt fast at jeg ikke tør andet.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Re: hvordan holder du dine pistoler ?

Indlægaf aintjel » søn feb 17, 2013 2:22 am

Jeg er en røv til at rense mine pistoler, så jeg starter gerne med at bruge en halv times tid på at få nålen ud af min pistol før jeg maler :lol:
Men min gode pistol bliver skyllet gennem med vand og rense væske til den er pænt ren, så tager jeg nålen ud og tørre af, så renser jeg igen til det ikke kommer mere farve ud når jeg laver bobler :wink:

Og så ryger den i ultralyd når jeg synes den trænger :mrgreen:
Brugeravatar
aintjel
Site Admin

Geografisk sted: Greve

Tilbage til Airbrush snak/Airbrush talk